آموزش صفر تا صد چاپ سیلک (با خواندن متن زیر پول در بیاورید: زمان مورد نیاز برای خواندن کوتاه است ولی تحول آن چشم گیر)

 

علی رضا: علی رضا از هنرجویان دکتر نعمت زاده، این گفته ایشون در مصاحبه کوتاه با تیکارنگ: سلام خدمت همه افرادی که مصاحبه من را می خوانند، علی رضا ۲۳ ساله هستم، دو سال پیش مجموعه آموزشی چاپ سیلک دکتر نعمت زاده را تهیه کردم و با راهنمایی های ایشان الان یکی از قوی ترین کارگاه های چاپ روی کیسه برنج در قائم شهر را دارم، اخلاق مداری و دانش بی پایان از خصوصیات تیکارنگ است.”

سمیه: سمیه از هنرجویان دکتر نعمت زاده بود این گفته ایشون در مصاحبه کوتاه: “سلام به شما، در سال ۱۴۰۱ بعد از یک سری مشکلات خانوادگی و روحی تصمیم به رشد و پیشرفت گرفتم و با تهیه مجموعه آموزشی چاپ سیلک (البته ویرایش قدیمش) من تونستم اولین مزون ایران با اصول چاپ های خاص رو راه اندازی کنم. (البته تو این مدت سوالات زیادی داشتم و از مشاوره های رایگان موسسه نهایت استفاده رو کردم.) چون چاپ سیلک و شروع کسب و کار حتما مشاوره میخواد و مشاوره ایشون روی مجموعه رایگان بود در نهایت تونستم اولین مزون ایران با اصول چاپ های خاص رو راه اندازی کنم این متن و هر کاری از دستم بر بیاد ادای دین به تیکا رنگ است.”

مانو از هند: متن ترجمه شده صحبت های اقای مانو از هند-دهلی: “سلام به ایران، در سال ۲۰۱۹ در کلاس های حضوری موسسه تیکارنگ شرکت کردم و در آنجا چاپ بر روی ساری (یک نوع لباس محلی در هند) را فرا گرفتم، بعد آموزش و برگشت به هند کارگاه را تاسیس کردم و در اواخر سال اقای نعمت زاده به هند امدن و از کارگاه من بازدید کردن و ایراد های آن را رفع کردن الان بسیار راضیم و ۸ نفر در حال کار کردن هستیم.”

 

نازنین و  زهرا: از هنرجویان خرید پکیج آموزشی به ما گفتن: ” در سال ۱۳۹۶ من و نازنین سی دی های اموزشی کسب و کار چاپ سیلک را تهیه کردیم و الان در شهر آبادان داریم روی افتاب گیر خودرو چاپ می زنیم، مشتریان ما بیمه، شرکت ها، مردم و… هستن در این راه موسسه تیکارنگ (البته قبلا هزینه ارسال رایگان نبود الان پول ارسال رو می خواییم (با خنده) خلاصه ایده افتاب گیر در شهر های جنوبی ایده ای بود که ایشون گفتن و در دو سال اول فقط چاپ میزدیم ولی الان کار تولید دوخت این افتاب گیر ها رو هم خودمون انجام میدیم. با تشکر”

 

شهرام: از هنرجویان خرید مجموعه اموزشی تیکارنگ طی متن مصاحبه: “سلام عزیزان، من اول تشکر می کنم در ادامه میخوام بگم که همین امسال قبل از ماجرای کرونا ( من اخرین نفرها قبل از تعطیلات کرونا بودم) و اقدام به خرید مجموعه و بعدش یک جلسه حضوری کردم و در ابتدا واقعیتش برام سخت بود خرید این مجموعه یعنی فکر کردم اینم مثل بقیه موارد کمکی نخواهد کرد و الکی پولمو دارم خرج میکنم ولی از کار کارمندی خسته بودم و اعتماد کردم، واقعا در عرض ۱۵ روز اول هزینه مجموعه اموزشی و کلاس حضوری را دراوردم ، چون دیگه یک لقمه اماده بود، بدون نیاز به صحیح خطا.  این خیلی ارزشمند بود برام چون بعدش نیاز به تمرین زیادی نداشتم فقط آگهی زدم توی دیوار و مشتری ها اومدن. الان به درامد پایدار خوبی رسیدم و قصد های بزرگی در اینده برای توسعه کارم دارم. مرسی”

 

// اینها فقط چند مورد از صد ها هنرجویان ما هستند که هرکدام با داستان های خودشان وارد شدن و اکثرا آنها توانسته اند با همت خودشان و کمک خداوند به هدفشون برسند //

Printing workshop

Printing workshop in India

Printing workshop on Sari in India

 

ما فقط آموزش نمی دهیم بلکه مشاوره تا رسیدن به هدف می دهیم

چاپ سیلک یکی از روش هایی است که می توان با استفاده از آن یک تصویر را بر روی جسمی چاپ کرد که این مورد  موارد مختلفی را در بر می گیرد. در این روش از یک پارچه ای کمک گرفته می شود که همراه با خود، توری با سوراخ های بسیار ریز دارد. این توری باید در یک قاب ثابت شود و هیچ حرکتی از خود نداشته باشد(بسیار مهم). چاپ سیلک کاربردهای بسیار زیادی را پیدا کرده است، و روزانه شاهد گسترش آن خواهیم بود از این رو انواع مختلفی از آن وجود دارند. همچنین این روش چاپ علاوه بر اینکه مزایایی را با خود به همراه دارد، یک سری معایب نیز در آن دیده شده است. با این وجود، معایب موجود به گونه ای نیست که بتواند بر کاربردها و امتیازات آن غالب شوند. در ادامه به بررسی تمامی این موارد پرداخته خواهد شد. از این رو تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

طریقه انجام چاپ سیلک

یکی از محبوبترین و راحترین روش های چاپ بر روی اشیای مختلف، چاپ سیلک می باشد که می تواند همراه با خود سوددهی های بسیاری را داشته باشد. چاپ سیلک بر روی پارچه نیز بسیار رایج است و بر روی پارچه ها و یا لباس های مختلف طرح مورد نظر خود را انتقال می دهند. برای اینکار باید ابزارهای مورد نیاز این روش تهیه شوند که در ادامه به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت. یک توری باید تهیه شود که در یک قاب باید ثابت گردد. هر گونه ایجاد موج در توری می تواند باعث خراب شدن کار شما شود که از هیچ ارزشی برخوردار نمی باشد.

اولین بار چاپ سیلک بر روی پارچه در کشور ژاپن اتفاق افتاد که بر روی ابریشم انجام می شد. به طور کلی کلمه سیلک به معنای ابریشم می باشد. با وجود قدمتی که این روش از آن برخوردار است، هنوز هم از آن استفاده بسیاری می شود. چرا که از مزیت های بی شماری بهره مند است و می تواند مرکب را به خوبی بر روی سطح انتقال دهد.

آیا برای چاپ حتما باید دستگاه بخریم؟

خیر. به یاد داشته باشید چاپ سیلک هنر و علم است و هیچ گونه دستگاهی که به صورت خودکار چاپ بزند وجود ندارد. تمام دستگاه ها نقش اپراتور را دارند که شما برای شروع کار و تا حد متوسط هیچ گونه نیازی به دستگاه ندارید. دستگاه هیچ گونه نقشی در کیفیت کار شما ندارد. دستگاه هیچ گونه نقشی در کلیشه سازی ندارد. تمام کارهایی که در چاپ دستی باید انجام بدین با دستگاه هم به همین طریق و با همین اموزش ها است و هیچ گونه تفاوتی ندارد.

دستگاه خیلی خوب است ولی زمانی که تیراژ کاری شما روزانه بالای ۵ هزار عدد فراتر برود در غیر اینصورت به صورت دستی چاپ زده می شود ( در تمام کشور ها به این صورت است)

دستگاه های چاپ سیلک نقش اپراتور را بازی می کنند و فقط عمل کاردک کشی را انجام می دهند پس اگر به مرحله ای رسیدین که میخواین از تعداد کارگرها کم کنید و یا کارگرها جواب گوی تیراژ روزانه شما نیستند آن موقع سراغ دستگاه بروید و این یعنی به مرحله رو به رشد زیادی در کسب کار.

ما پیشنهاد میکنیم ابتدا پکیج اموزشی ما را ببینید یا در کلاس های موسسه شرکت کنید در فصل دوم یا جلسه اول به طور مفصل در مورد انواع دستگاه ها صحبت شده است و کاملا دیدگاه شما باز میشود. سپس اقدام به هر کاری بکنید. چرا که ممکن است نیاز شما با ارزان ترین وسایل حل شود و یا اگر نیاز به دستگاه های خاص داشتید ما فرمول و طرز ساختش را به شما میدهیم و با کمترین هزینه آن را میسازید. پس در تیکا رنگ ابتدا نیاز به خلاقیت است تا ثروت.

 

 

T-shirt printing

Print on T-shirt

Silk3

 

تناسب نوع رنگ با پارچه؟

تناسب توری ها با رنگ ها؟

حلال های مناسب این کار؟

متود عدم ترک خوردگی رنگ؟

متود قابل شستشو بودن؟

تناسب طرح با رنگ؟

و….

را در دوره های ما یاد بگیرید

 

کارآفرینی با چاپ سیلک

چاپ سیلک یکی از بهترین کارآفرینی ها را در خود دارد انواع مشاغل خانگی در سراسر دنیا وجود دارد که تنها از چاپ سیلک بهره می برند چون این چاپ دارای درامد بالا و سرمایه گذاری پایین است و در خانه هم میتوان انجام داد. طبق گفته دکتر نعمت زاده متخصص سیلک اسکرین در کشور چین صد ها شغل خانگی مرتبط با چاپ سیلک وجود دارد و طبق گفته ایشون این امار در کشور هند رو به افزایش است.

به طور مثال: چاپ روی پاکت در خانه / چندین هنرجوی ما هم اکنون در خانه توانسته اند برای انتشارات – باربری ها و… چاپ روی پاکت انجام بدن و به درامد پایدار برسند.

چاپ سیلک بر روی پارچه

یکی از محبوب ترین چاپ های سیلک، مربوطه به چاپ روی پارچه است که آماده کردن ابزارهای مربوط به آن قوانین و استانداردهای خاص خود را دارد. همچنین پارچه ها نیز می توانند خود شامل موارد مختلف دیگر شود که چاپ بر روی تیشرت از محبوبیت بالاتری برخوردار است. رنگ های مخصوصی برای این نوع چاپ در نظر گرفته شده است. همچنین توری هایی که برای اینکار در نظر گرفته می شوند نیز باید از مشخصه هایی ویژه ای بهره مند باشند  همانند ضخامت، قطر داخل به داخل و…

با مزایای چاپ سیلک آشنا شوید

  • یکی از برترین مزایایی که در چاپ سیلک وجود دارد، سادگی ای می باشد که در مراحل کار دیده می شوند.
  • این چاپ را می توان یکی از اصلی ترین روش های برای انتقال طرح بر روی پارچه به حساب آورد که علی رغم محبوبیتی که دارد، قیمت تمام شده برای آن ارزان می باشد. البته این هزینه نسبت به دیگر روش های موجود است. همچنین تهیه دستگاه های مربوط به آن نیز سرمایه چندانی را نیاز ندارد و می توانید با یک صرفه اقتصادی مناسب اقدام به راه اندازی یک کارگاه برای داشتن کسب درآمد بالا نمایید.
  • چاپ سیلک را می توان بر روی انواعی از اشیا به انجام رساند و گستردگی بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است که از آن ها می توان به نایلکس، نایلون، کفش و کیف اشاره کرد.

 

چاپ سیلک چه معایبی را با خود به همراه دارد؟

چاپ سیلک در کنار مزایایی که به خود اختصاص داده است، یک سری معایب را نیز دارد؛ از جمله:

  • نبود دانش یاد گیری فراگیر
  • ندانستن علم رنگ و حلال ها

که البته این معایب به علت نبود این رشته در ایران است و با راه اندازی آموزشگاه چاپ سیلک دکتر نعمت زاده این مسائل حل شده اند.

  • به طور مثال وقتی شما بر روی نایلون چاپ میزنید و رنگ کنده می شود باید بدانید چه حلالی باید اضافه شود.
  • به طور مثال وقتی بر روی شلوار چاپ میزنید و چاپتان ترک میخورد باید بدانید چه حلالی و به چه میزان باید بزنید تا این مشکل رفع شود.

پس در مجوعه اموزشی جامع چاپ سیلک دکتر نعمت زاده به تمام سوالات خواهید رسید.

Silk Printing Tutorial

 

انواع چاپ سیلک بر روی پارچه

چاپ سیلک بر روی پارچه یکی از رایج ترین انواع این چاپ به حساب می آید که خود آن نیز مدل های مختلفی را به خود اختصاص داده است. به طور کلی با استفاده از سه روش می تواند طرح مورد نظر را بر روی پارچه انتقال داد که به صورت زیر هستند.

روش اول

در روش اول از چاپ بر روی پارچه باید شابلون و یا توری که برای این کار مورد نیاز هستند را تهیه کرد. همچنین طرحی که مد نظرتان می باشد باید بر روی یک کاغذ کشیده شود. طرح کشیده شده تان را باید بر روی پارچه قرار دهید و بعد از آن شابلونی که از قبل تهیه کرده اید را بر روی آن قرار دهید. با این روش می توانید طرحی که به آن علاقه دارید را بر روی پارچه بیندازید و از آن نهایت لذت را ببرید.

روش دوم

روش دوم کمی راحت تر از روش اول است. به همین علت انجام دادن آن و رسیدن به نتیجه مطلوب کار سختی نمی باشد. مواد اولیه ای که در این روش باید آن ها را تهیه کنید شابلون آماده است، در واقع در این روش با کلیشه مستقیم بر روی پارچه ویا … چاپ میزنید.

روش سوم

روش سوم کمی متفاوت تر از دو روش قبلی می باشد و برای به انجام رساندن آن باید هزینه بالاتری را کنار بگذارید. در این روش یک قابی را در اختیار دارید که بر روی فرایند عکاسی انجام شده است. در این مقاله پارچه را به عنوان مثال مطرح میکنیم، ( نایلون، مقوا، شیشه، کتاب، سررسید، چتر، کارتن، چرم و…)

تمامی این موارد به صورت گسترده تر در دی وی دی ها و فایل های آموزشی گفته شده اند. از این رو با تهیه آن ها و گذراندن دوره های موجود می توانید به فکر ایجاد یک کسب و کار حرفه ای باشید.

به جای صحیح خطا، با تهیه دی وی دی های چاپ سیلک مستقیم وارد بازار شوید و درامد کسب کنید.

اموزش چاپ سیلک، یک آموزش ساده نیست بلکه اموزش مهارت پول سازی است پس از این فرصت استفاده کنید.

 

اثبات کرده ایم کیفیت کارمان را: با پشتیبانی به سوالات شما تا به هدف برسید.

ما تنها فروشنده نیستیم بلکه راهنمای شما تا رسیدن به درامد هستیم.

چه ملزوماتی برای چاپ سیلک بر روی پارچه مورد نیاز است؟

برای چاپ سیلک بر روی پارچه نیاز است تا لوازم مورد نیاز آن با کیفیت بالا و به طور کامل تهیه شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • چارچوب
  • توری
  • کاردک سیلک
  • رنگ
  • میز نور
  • مواد حساس
  • ریتاردر ( منسوخ شده)
  • و سایر وسایل دیگر

در چاپ سیلک باید به نکاتی که در این باره وجود دارند توجه بسیار شود. برای اینکه بتوان کارها را بدون اشتباه انجام داد، به موارد و نکاتی که در این باره وجود دارند، باید بسیار دقت کنید. رعایت استانداردهای موجود کار نتیجه بخش را برای شما به همراه خواهد داشت.

حال با یک مثال شما را با کارکرد این ابزارها آشنا میکنیم.

فرض کنید می خواهید یک طرح را بر روی تیشرت چاپ کنید. روشی هم که برای اینکار مورد استفاده قرار می گیرد، سیلک می باشد. در ابتدای کار شما با توری سرکار دارید. توری ها شماره های مخصوص به خود را دارند و بر حسب چارچوب تعیین می شوند.  توری کشی را چگونه انجام دهیم؟ این کار برای این است که هیچگونه چروکی بر روی آن نماند و نمونه نهایی شما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد باید با روش اصولی انجام شود. چه نوع چهارچوبی مناسب است؟

مهم ترین نکته مورد توجه این است که باید حواستان باشد تا نور به چارچوبی که در آن توری را نصب کرده اید، نرسد. نسبت لاک و حساس کننده در یک محیط با ویژگی های خاص باید خشک شود. بعد از اینکه کاملا خشک شد، طرح و یا عکس مورد نظر را باید از بیرون چارچوب بر روی آن بچسبانید. بعد از این کار وقت آن است که شابلون را بر روی میز نور قرار دهید. این شابلون چند دقیقه ای باید روی میز بماند؟ ایا برای تمام محصولات یک زمان دارد؟

میز نور یکی از ملزومات اصلی چاپ سیلک بر روی پارچه به حساب می آید که در مجموعه جامع آموزش چاپ سیلک به صورت کامل بیان شده است.

——————————————————————————————————-

۱۵ روز به درامد برسید و چند برابر هزینه مجموعه را درامد کنید.

پس شما سرمایه گذاری میکنید نه هزینه.

——————————————————————————————————–

Silk screen printing

Silk screen printing

چارچوب چاپ سیلک به چه صورت است؟

چارچوب یکی از ابزارهایی است که در چاپ سیلک مورد کاربرد قرار می گیرد و می تواند ساخته شده از جنس های مختلف برای کاربرد های مختلف باشد. هر کدام از این جنس ها کارکردهای متفاوتی دارند. از چه نوع شابلونی برای کارهای صنعتی استفاده می شود؟ همچنین چاپ هایی که در سایزهای بزرگ تر هستند چه نوع شابلونی نیاز است؟

پیشنهادی که وجود دارد این است که اگر تازه کار هستید، بهترین انتخابی که پیش روی شما قرار دارد، چه چیزی است؟. چرا که در ابعاد کوچک تری هستند و قیمت به صرفه تری را نیز به خود اختصاص داده اند. ابعاد چهارچوب بزرگ تر از این معایبی را با خود به همراه دارد به عنوان مثال چارچوب حالت خمیده به خود می گیرد. این حالت باعث خواهد شد که در توری شما موج هایی ایجاد شوند که نتیجه آن ها خراب شدن کار است. پس باید چکار کرد؟

توری; از دیگر ملزومات چاپ سیلک

توری از دیگر الزامات چاپ سیلک به حساب می آید که انواع مختلفی را به خود اختصاص داده است. انتخاب هر کدام از این مدل ها بستگی به سطحی دارد که می خواهید از آن استفاده کنید. توری ها تنوع بسیار زیادی دارند ولی معروف ترین آن ها چینی، سوئیسی، آلمانی، ژاپنی و ایتالیایی هستند که از مرغوبیت بالایی نیز برخوردار می باشند. توری ها نیز شماره بندی های مخصوص به خود را دارند و اساس دسته بندی آن ها بر اینچ مربع می باشند. همچنین توری هایی که برای اینکار در نظر گرفته می شوند نیز باید از مشخصه هایی ویژه ای بهره مند باشند  همانند ضخامت، قطر داخل به داخل، میکرون و…

 

میز نور یکی از ابزارهای مهم چاپ سیلک

میز نور را می توان یکی از ملزومات اصلی چاپ سیلک به حساب آورد که می توان آن را در مجموعه آموزشی چاپ سیلک یاد گرفت و با صرف هزینه های پایین آن را درست کرد. این میز باید به صورت کاملا دقیق و تخصصی ساخته شود. در غیر این صورت آن کارایی لازم را نخواهد داشت. و عامل ایجاد مشکلات متعدد در کار شما خواهند شد.

توجه                  توجه                  توجه

یکی از بزرگترین و مهمترین مزیت های مجموعه اموزشی سیلک تیکا رنگ اموزش و ارایه نقشه و طرز ساخت میز نور است که شما را بی نیاز از خرید میز نورهای چندین میلیونی میکند و ما نقشه میز نور با ارزش قیمتی فراوان را در داخل مجموعه باهمان قیمت مجموعه اموزشی قرارداده ایم.

 ** این اقدام کمک در جهت کارافرینی و توانایی شروع شما در کسب کار است  **

(با آرزوی شاغل شدن روز افزون شما)

کاردک

در انتخاب کاردک باید دقت زیادی را به خرج داد. چرا که هر نوع چاپ کاردک مخصوص به خودش را دارد. به عنوان مثال کاردکی که برای پارچه استفاده می شود با چاپ مقوا و یا نایلون کاملا متفاوت می باشد و یا کاردکی که برای چاپ سرامیک است با کاردک چاپ نایلون متفاوت است.

یکی دیگر از موارد حائز اهمیتی که در کاردک ها باید دقت شود، ضخامت مورد نیاز است. این ضخامت باید به گونه ای باشد که در هنگام کار کردن به راحتی خم نشود. البته ضخامت نباید آنچنان زیاد باشد که باعث خشکی و عدم انعطاف پذیری کاردک شود. در کاردک هیچگونه منفذ و یا سوراخی نباید دیده شود. اگر همچنین موردی وجود داشت، آن را باید با یک کاردک نو و سالم جابه جا کنید.

بعد از هر بار استفاده کاردک باید شسته شود و هیچگونه آثار لکی بر روی آن باقی نماند.

ریتاردر

یکی دیگر از ملزوماتی که در  چاپ سیلک روی پارچه باید تهیه شود، ریتاردر می باشد.( البته این مورد منسوخ شده است و موسسه تیکارنگ به هیچ وجه از ریتاردر استفاده نخواهد کرد) در کل ریتاردر را می توان نوعی شل کننده رنگ به شمار آورد که از آن برای ایجاد کردن خاصیت چسبندگی در رنگ استفاده می شود. همچنین برای بتوانند توری را به طور کامل شستشو دهند، از ریتاردر بهره برده می شود.

امروزه بسیاری از کارگاه های صنعتی خارج کشور برای ریتاردر جایگزینی پیدا کرده اند. دلیل این امر خاصیت سرطان زا بودن ریتاردر و داشتن بوی به شدت زیاد آن است. که در کلاس های اموزشی و مجموعه اموزشی رنگ ها و حلال های دیگر برای جایگزینی به هنرجویان پیشنهاد می شود.

رنگ چاپ سیلک

یکی از مهم ترین ابزارهایی که در هنگام خرید باید به آن توجه بسیاری کرد، رنگ می باشد. چرا که بسته به کاربرد چاپ سیلک، رنگ تهیه شده نیز باید متفاوت باشد. به عنوان مثال اگر یک رنگی را برای نایلکس خریداری کرده اید نمی توانید از آن برای چاپ بر روی پارچه نیز استفاده کنید. به همین دلیل پیش از این کار باید اطلاعات جامعی را در رابطه با رنگ ها به دست بیاورید تا بتوانید به نتیجه مطلوبی که در ذهن دارید، برسید.

نکته ای که در رابطه با چاپ سیلک وجود دارد این است همواره باید رنگ و سطح و توری به صورت هم خانواده باشند. به همین دلیل نمی توانید به صورت دلخواه و طبق سلیقه خودتان عمل کنید. رنگ های چاپ سیلک به چندین دسته کلی بر اساس کاربرد تقسیم می شوند که به طور مثال ۳ صورت زیر را مشاهده می کنید:

  • چاپ روی تیشرت

اگر می خواهید با استفاده از چاپ سیلک بر روی تیشرت طرحی را انتقال دهید، رنگی که برای این کار مورد بهره وری قرار می گیرد باید رنگ چاپ روی پارچه باشد. با داشتن خواص ویسکوزینه و چسبندگی مد نظر

  • چاپ روی نایلون، جعبه و کارتن

یکی دیگر کاربردهای این روش چاپ بر روی نایلون، جعبه و کارتن می باشد که برای آن ها رنگ مورد نظر خاص خودشان در نظر گرفته شده اند که آن رنگ R.s می باشد.

Printing on nylon

Printing on nylon

  • ظروف یکبار مصرف

امروزه دیگر از آن ظرف های یک بار مصرف بدون طرح و شکل خبری نیست و با ورود تکنولوژی و فناوری ها به تمامی حوزه ها شکل های این ظروف تغییر پیدا کرده اند و به نوعی می توان گفت روح ویژه ای را دریافت کرده اند. این کار با حضور روش چاپ سیلک امکان پذیر است.

طرح های چاپ سیلک را چگونه خشک کنیم؟

برای خشک کردن طرح هایی که چاپ کرده اید، روش های مختلفی وجود دارند. یکی از راه های ساده استفاده طناب و گیره لباس است که نیاز به صرف هزینه زیاد ندارد. این روش به صورت کامل طبیعی است. از این رو مدت زمان بیشتری نیاز است تا محصولات شما خشک شوند. یکی دیگر از راه هایی که در پیش روی شما قرار دارند، ایجاد کردن یک محیط گرم است. این محیط می تواند با استفاده از هیتر، سشوار و یا هر گونه وسیله گرما زا ایجاد شود.

همچنین اگر محیط مناسبی برای خشک کردن ندارید، بهترین راه برای شما این است که از رنگ هایی بهره ببرید که سریعا خشک شوند. که ما به شما در مجموعه این موارد را آموزش می دهیم.

تمامی ملزومات مورد نیاز و روش خشک کردن را می توانید در دی وی دی آموزشی مجازی چاپ  سیلک که برای شما تهیه شده است، مشاهده کنید و اطلاعات کافی را در رابطه با آن به دست آورید.

طریقه انجام چاپ سیلک بر روی پارچه

چاپ سیلک بر روی پارچه از آنجایی که بسیار رایج شده است به دو شکل مختلف انجام می شود که هر کدام از آن ها در شرایطی مورد استفاده قرار می گیرند. طریقه انجام آن به صورت دستی و ماشینی می باشد که در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

چاپ دستی

چاپ دستی یکی از روش های چاپ سیلک بر روی پارچه به حساب می آید که خود در سه روش مختلف انجام می شود:

برای اینکه بتواند چاپ دستی را به انجام رساند، می توان از دو ابزار شابلون یا کلیشه چاپ بهره برد. در این روش در ابتدا باید یک لایه نازکی از شابلون را تهیه کنید که همان قاب شما به حساب می آید. بر روی این قاب عکاسی شود. سپس وقت آن رسیده است که طرح مورد نظرتان را انتقال دهید که برای اینکار طرحی را که بر روی کاغذ کشیده شده است را در درون دستگاه مربوط به چاپ دستی قرار دهید.

وقتی که انتقال طرح بر روی توری انجام شد، دیگر نیازی نیست تا از دستگاه چاپ دستی استفاده کنید و ابزارهای دیگر وسط کار می آیند. بعد از کنار گذاشتن این دستگاه کارهای زیر باید انجام شوند:

  • کاردک رنگ کشی
  • گذاشتن شابلون
  • جمع کردن سطح صاف

انواع روش های چاپ سیلک دستی بر روی پارچه

چاپ سیلک دستی بر روی پارچه دو روش مختلف را به خود اختصاص داده است که تحت عنوان های “کاربردی” و “هنری” شناخته شده اند.

روش کاربردی چاپ سیلک دستی به چه صورت است؟

چاپ سیلک کاربردی یکی از روش های چاپ دستی به حساب می آید. در این روش تمامی مسئولیت ها و وظایف بر عهده کاربر می شود. به گونه ای که مراحل ساخت، آماده سازی، لوحه چاپی، انتقال طرح  و در نهایت مراحل تکثیر توسط کاربر به انجام می رسند.

روش هنری چاپ سیلک دستی چگونه به انجام می رسد؟

در روش هنری چاپ سیلک دستی بر روی پارچه خود مشتری هیچ نقشی را بر عهده ندارد و هیچگونه ایده پردازی ای را از خود به اشتراک نمی گذارند و تنها فرد هنرمند برای حاضر کردن و ساختن کار، خود را آماده می کند.

چاپ سیلک دستی چه فرآیندهایی را در بر می گیرد؟

به طور کلی می توان اینطور بیان داشت که چاپ سیلک دستی تحت سه فرآیند انجام می پذیرد که به صورت زیر هستند:

  • چاپ سیلک مسطح
  • چاپ سیلک گود
  • چاپ سیلک برجسته

هر کدام از سه فرآیند فوق برای کاری مورد استفاده می گیرند. به عنوان مثال از چاپ سیلک مسطح برای سیلک اسکرین استفاده می شود. از فرآیند  چاپ سیلک گود برای کارهای حکاکی بر روی فلز بهره برده می شود و در نهایت از چاپ سیلک برجسته برای کارهای حکاکی بر روی چوب و لینولئوم استفاده می گردد.

 

طریقه انجام چاپ سیلک بر روی سرامیک

چاپ سیلک بر روی سرامیک به دو شکل ترانسفر و چاپ مستقیم انجام می شود.

چاپ بر روی سرامیک به روش برگردان

در این روش چاپ به طور مستقیم بر روی سرامیک زده نمیشود و در دو مرحله چاپ زده می شود.

 

 

چاپ بر روی سرامیک به روش مستقیم

در این روش چاپ به طور مستقیم بر روی سرامیک زده میشود یعنی کلیشه با سرامیک در تماس مستقیم هستند.

 

چاپ بر روی نایلون، چوب، مشما، کیسه، گونی، جعبه جواهر و..

در این روش فقط میتوان از چاپ سیلک مستقیم استفاده کرد.

 

دیگر کاربردهای چاپ سیلک

چاپ سیلک بر روی پارچه تنها بخشی از کاربرد این نوع چاپ به حساب می آید و حیطه گسترده تری را در بر  می گیرد. از این زمینه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چینی، سرامیک، تابلوهای مدیریت و پزشکی، حروف روی دستگاه های صوتی و تصویری، پوسترهای تبلیغاتی، انواع لوازم خانگی، پلاستیک، تابلو، لیبل، ساعت، چوب، لوازم هنری، توپ بازی، کیسه نان، حروف کیبورد، فوم، کوزه، زمین، بطری، بسته بندی،جعبه های پیتزا و کفش، کارت عروسی، پاکت های اداری،  ام دی اف ، چاپ روی جعبه دستگاه ها، چاپ روی کارتن دستگاه ها، چاپ روی نقاط پاک شده، چاپ روی لباسشویی ، چاپ روی تمامی لوازم خانگی و…

انواع چاپ سیلک

تکنیک های چاپ مختلفی وجود دارند که بر اساس آن ها انواع چاپ سیلک به وجود می آیند. از جمله:

  • چاپ سیلک کلاسیک
  • چاپ سیلک هلویی
  • چاپ سیلک سنگی
  • چاپ سیلک نگینی
  • چاپ سیلک پولک
  • چاپ سیلک شبرنگ
  • چاپ سیلک آیرون

چاپ سیلک کلاسیک را می توان رایج ترین نوع این چاپ به شمار آورد که در آن به منظور استفاده از رنگ و انتقال آن از شابلون استفاده می کنند. از این چاپ برای اشیای مختلف بهره برده می شود که نایلون، پارچه و مقوا نمونه ای از آن ها هستند.

در چاپ سیلک هلویی برای اینکه طرح را بر روی پارچه و یا موارد دیگر انتقال دهند، از شابلون استفاده می کنند. به طور کلی طرح هایی که بسیار ویژه هستند را با استفاده از این روش اجرا می کنند. همچنین به غیر از پارچه می توان از آن برای انتقال طرح بر روی کارت های ویزیت و یا اثرهای هنری استفاده کرد.

چاپ سیلک طلایی یکی دیگر از چاپ هایی  به حساب می آید که با استفاده از آن می توانید زیبایی ویژه ای را به پارچه و یا مورد مشابه ببخشید. برای این کار نیاز است تا از چسب و ورقه های مخصوص استفاده شود. این نوع چاپ مقاومت بسیار بالایی را دارد و می توان به راحتی آن را شست و شو داد.

چاپ سیلک سنگی یکی از روش های مسطح به شمار می رود که به منظور انتقال دادن طرح بر روی سنگ از مواد شیمیایی استفاده می شود. این کار باعث می شود تا طرح شما به صورت برجسته دیده شود. البته قبل از شروع چاپ سیلک سنگی نیاز است تا طرح مورد نظر شما آماده شود و صفحه بندی را ایجاد  کنید.

چاپ سیلک اکلیلی را می توان یک از زیباترین طرح ها به حساب آورد که در آن با استفاده از اکلیل طرح هایی را بر روی پارچه، شمع، لوازم هنری، دیوار و… ایجاد کرد.  که در پکیج اموزشی چاپ سیلک رنگ اکلیلی را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

چگونه چاپ سیلک دستی روی هر جنسی را یاد بگیریم؟

یکی از سوالاتی که برای اکثریت افراد به وجود می آید این است که چگونه در مدت زمان کمی چاپ سیلک دستی روی پارچه را یاد بگیریم. امروزه بسیاری از افراد در شغل های مختلف به صورت پاره وقت و نیمه وقت در حال فعالیت هستند. از این رو زمان کافی برای گذراندن کلاس های بیرون ندارند. به همین دلیل بهترین گزینه برای اینگونه افراد استفاده از دی وی دی هایی است که به صورت مجازی ارائه می شوند. سایت تیکارنگ با در نظر گرفتن تمامی نیازهای افراد و در جهت حل مشکلات آن ها اقدام به تولید و تدوین ویدیوهای آموزشی کرده است که با تهیه و استفاده از آن ها می توانید آموزش مجازی چاپ سیلک را شروع کنید.

آموزش چاپ سیلک بر روی پارچه-نایلون-کارتن-دیوار و…یکی از موضوعاتی بوده است که در این دی وی دی ها می توانید آن را فرا بگیرید. تمامی این دی وی دی های آموزشی توانسته مجوز رسمی را از نشر دیجیتال وزارت ارشاد دریافت کند. اگر زمان کافی ندارید تا بتوانید در کلاس های حضوری شرکت کنید، این آموزش های مجازی تیکارنگ گزینه مناسبی برای شما می باشد. در صورت استفاده و بهره بردن از این دوره ها می توانید به یک نتیجه دلخواه برسید. اگر دقت خود را در یادگیری افزایش دهید، در مدت زمان کمی موفق خواهید بود تا بتوانید در کنار حوزه کاری خود، به این فعالیت نیز مشغول شوید. شرکت در این دوره ها می تواند مزیت های زیادی را با خود به همراه داشته باشد که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از آموزش چاپ سیلک می توانید یک کسب و کار مستقل را برای خودتان ایجاد کنید و در کنار آن به درآمد بالا و یا قابل قبولی دست پیدا کنید. ( بدون صحیح و خطا کردن و صرف وقت و هزینه)
  • دوره هایی که برای حضور شما طراحی و ترتیب داده شده اند، هدفی جز کارآفرینی را با خود به همراه ندارد. از این رو اگر بتوانید این توانایی را به خوبی فرا بگیرید، در ایجاد کسب و کار موفق خواهید بود. با کمی بررسی و جست و جو می توانید بفهمید که کارگاه های تولیدی بسیاری در این زمینه در حال فعالیت هستند و صدها نفر نیز در هر کدام از این تولیدی ها به کار مشغول هستند.
  • برای اینکه بتوانید کسب و کار مستقل خودتان را شروع کنید، به کمترین سرمایه نیاز دارید.
  • هم اکنون بسیاری از ایده ها و کسب و کارهایی هستند که برای شروع آن ها نیازمند داشتن سرمایه بسیاری می باشند. در حالی که به طور مثال چاپ سیلک دستی روی پارچه را می توان با سرمایه ای بسیار پایین شروع کرد.
  • همچنین بعضی از کسب و کارها و فعالیت ها برای اینکه بتوانند به سود برسند، چیزی در حدود یک سال را باید صرف این کار کنند. در حالی که با استفاده از چاپ سیلک و انواع روش های آن می توانید بعد یک ماه به سود خالص دست پیدا کنید.
  • متاسفانه در کشور ما نیاز زیادی به هنرجوها و افراد متخصص در زمینه چاپ سیلک هستند تا بتوانند به یک ثبات ویژه دست پیدا کنند. به طوری که با برآوردهای انجام شده در حال حاضر این نیاز به ۸۰۰۰ واحد رسیده است. از این رو با تمام کردن این دوره ها می توانید به همان هدفی که در ذهن دارید برسید.
  • همچنین از آنجایی که این دوره های آموزشی به صورت پاره وقت برگزار می شوند، می توانید در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی کنید. به عنوان مثال کلاس هایی حضوری که در آموزشگاه های مختلف برگزار می شوند، شهریه و هزینه بیشتری را دریافت می کنند. در حالی که با گذراندن این دوره های آموزشی می توانید در هزینه های رفت و آمد نیز صرفه جویی بسیار کنید. همچنین به غیر از بحث هزینه، قادر خواهید بود تا زمان زیادی را برای خود ذخیره کنید.
  • این مجموعه نرم افزاری که برای کاربران در قالب دی وی دی تهیه شده اند از بالاترین کیفیت برخوردار هستند و تمامی مباحث و آموزش های موجود به صورت تئوری و عملی توضیح داده شده اند.
  • آخرین مزیتی که نیز می توانید در دی وی دی آموزش چاپ سیلک دستی مشاهده کنید، تدریس آن توسط یک مدرس و کارآفرین برتر است. این کار یعنی آموزش های موجود را دکتر نعمت زاده بر عهده گرفته است.

———————————————————————————————————

لینک ورود به واتس آپ موسسه جهت خرید مجموعه:

کلیکــــــــــــــ کنید

 

——————————————————————————————————–

چه بخشی هایی را می توانید در دی وی دی های آموزشی یاد بگیرید؟

آموزش مجازی چاپ سیلک  اسکرین از پیچیدگی خاصی برخوردار نمی باشد. تنها چیزی که در این باره نیاز است، این است که در هنگام استفاده از این فیلم های آموزشی تمامی حواس خود را معطوف کنید. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که این دی وی دی ها را تهیه کرده است و یا قصد آن را دارید، به طور حتم کنجکاو هستید تا با بخش های آموزشی آن آشنا شوید که در ادامه می توانید تمامی آن ها را مشاهده کنید.

  • بخش اول

بخش اول تحت عنوان مبانی چاپ سیلک نامگذاری شده است که شامل بخش های زیر می باشد:

  • مقدمات چاپ
  • مقدمات چاپ سیلک
  • معرفی کاربرد چاپ سیلک
  • انواع چاپ سیلک
  • چاپ سیلک هلویی
  • چاپ سیلک طلایی
  • چاپ سیلک نگینی
  • چاپ سیلک اکلیلی

تمامی مباحث بالا توسط مدرس به خوبی توضیح و شرح داده شده اند.

  • بخش دوم

از بخش مقدمات که عبور کنیم، به مرحله دوم می رسیم که در آن قرار است به راه اندازی کارگاه چاپ سیلک پرداخته شود. بخش راه اندازی نیز شامل قسمت های زیر می باشد:

  • لوازم کارگاه چاپ سیلک
  • مشروح وسایل کارگاه
  • ساخت میز نور
  • شناخت توری ها
  • اصول طراحی در فتوشاپ
  • ترکیب رنگ ها
  • دستگاه های چاپ سیلک

تمامی موارد فوق در این دی وی دی های آموزشی مجازی به خوبی شرح داده شده اند.

  • بخش سوم

در بخش سوم شما با سر تیتر کلیشه سازی آشنا خواهید شد که زیر عنوان های زیر را به خود اختصاص داده اند:

  • توری کشی
  • لاک کشی
  • خشک کردن لاک
  • عکاسی از طرح
  • ظهور طرح
  • سخت کردن طرح
  • آماده سازی کلیشه

مراحل بالا  کمی سخت تر از چند بخش قبلی بود ولی با این حال تنها با کمی دقت و توجه می توانید به تمامی آن ها و ده ها نکته کلیدی و خاص دست پیدا کنید. و دیگر نیازی به صحیح و خطا کردن نخواهد بود و به یکباره وارد بازار کار شوید.

  • بخش چهارم

در بخش چهارم شما قرار است با رنگ شناسی و توری شناسی آشنایی پیدا کنید که شامل مباحث آموزشی زیر هستند:

  • رنگ شناسی و کارکرد با رنگ ها
  • اورینت
  • پلاستیزول
  • پیگمنت و آبشور
  • PVC
  • RS
  • رنگ اکلیل
  • چسب ECO
  • چسب مخمل و دیسکو
  • چسب نگینی
  • ترکیب توری با رنگ
  • توری شناسی

فراگرفتن بخش چهارم به همراه موارد ذکرشده فوق جذابیت های بسیار زیادی را برای کاربران و هنرجوها دارد.

  • بخش پنجم

یکی دیگر از مراحل که همان بخش پنج می باشد، در رابطه با چاپ و متد چاپ سیلک آموزش هایی داده شده است که شامل زیر عنوان ها زیر می شوند:

  • میزان رقیق بودن یا غلظت رنگ
  • چسب میز
  • نحوه کاردک کشی Coating the screen
  • تکنیک لایه کشی
  • تکنیک reprinting
  • تکنیک soft
  • تکنیک چاپ low paint

پخش پنجم این دی وی دی های آموزشی هفت مرحله مختلف را به خود اختصاص داده است که تمامی آن ها با برترین کیفیت آموزش داده شده اند.

  • بخش ششم

در بخش ششم شما قرار است با چاپ ۴ رنگ آشنایی پیدا کنید که از چهار مرحله مجزا برخوردار می باشد:

  • نحوه چاپ چهار رنگ
  • تفکیک رنگ ها
  • ترتیب چاپ چند رنگ
  • سوالات و مشکلات متدوال

 

 

این پکیج شامل:

  • مجموعه دی وی دی نرم افزاری چاپ سیلک
  • ۲ ماه پشتیبانی رایگان و پاسخ به سوالات در واتس آپ
  • ارایه نقشه و ساخت میز نور در فصل دوم
  • ارسال رایگان به درب منزل شما

 

چرا تیکارنگ؟

این فقط مجموعه آموزشی نیست بلکه مجموعه کسب و کار و مهارت است که شما را به درامد می رساند و وقت و هزینه شما را از هرگونه صحیح خطا کردن ها و هدر رفت مواد اولیه شما را گرفته و شما مستقیم بعد از اتمام دوره میتوانید به درامد برسید. این یعنی کم ترین سرمایه گذاری زمانی و پولی و بالاترین راندمان

راهنمایی و مشاوره شما توسط ۳ تیم مجزا:

  • راهنمایی در زمینه آموزش
  • راهنمایی کسب و کار و ایده پروری
  • راهنمایی در زمینه تبلیغات و سایت ها

پس شما در طی دوره پشتیبانی میتوانید در هر یک از حوزه ها از متخصین ما سوال بپرسید.

Student portfolio

برای خرید مجموعه آموزشی مجازی چاپ سیلک با ما در ارتباط باشید:

 

شماره دفتر مرکزی: ۰۲۱۹۱۰۱۵۶۴۲

بخش فروش: ۱۳ ۱۳ ۳۲۱-۰۹۰۱ (واتس آپ و تلگرام)

اینستاگرام: @tikarang

ایمیل: tikarang.co@gmail.com

Twitter: tikarang1

Linkedin: tikarang

Facebook: tika.rang.54

 

تیکارنگ: تلفیق علم و تجربه

 

نویسنده و مصاحبه گر: خانم هانیه ولک