—– کتاب پیل سوختی با رویکرد ایده پردازی ——

 

  • ایده جهت ثبت اختراع در زمینه پیل سوختی
  • ایده جهت نوشتن پایانامه در زمینه پیل سوختی
  • ایده جهت پروژه پیل سوختی
  • ایده جهت اختراعات و جشنواره ها

  • نگارش به زبان ساده 
  • تکنیک آموزش پیل سوختی
  • ویراستاری حرفه ای
  • تالیف توسط دکتر نعمت زاده – ایده پرداز و متخصص
  • پیشنهاد شده توسط ۱۰۰ استاد برتر دانشگاه

کتاب آموزش پیل سوختی با رویکرد کارافرینی و ایده پردازی

اولین کتاب کارافرینی و ایده پردازی در گروه پیل سوختی


پیل سوختی

کتاب پیل سوختی

قسمت هایی از مقدمه کتاب ارائه شده توسط تیکارنگ:

” 

مقدمه

سوخت­های فسیلی (نفت، گاز، زغال سنگ و…) منابع انرژی رو به زوالی هستند که جامعه روبه­توسعه انسانی را در آینده­ای نه چندان دور دچار کمبود سوخت می­سازند.

با رشد سریع جمعیت نیاز به منابع پایان ناپذیر سوخت افزایش خواهد یافت. از طرفی وسعت آلودگی ناشی از سوخت­های فسیلی زندگی در کره خاکی را دچار مشکل­های فراوانی ساخته است.

برای نیل به اقتصادی پویا و غیرمتکی به درآمدهای حاصل از صادرات نفت خام، تغییر نگرش به استفاده بهتر از منابع نفت و گاز لازم و ضروری است و پیل­های­سوختی یکی از بهترین ابزار استفاده بهینه و کارا از این منابع می­باشند.

 

از جمله انرژی­های جدید مطرح، انرژی الکتریکی تولید شده به وسیله پیل­های­سوختی است که به دلیل بازدهی بسیار بالا و عدم آلایندگی زیست محیطی و نیز مصرف هیدروژن به عنوان سوخت، در حال حاضر راه حل مناسبی جهت عبور از تنگنای انرژی و آلودگی محیط زیست می­باشند.

 

پیل­ های­ سوختی نوعی مولد انرژی هستند که در فناوری تولید انرژی مدرن به تازگی ظهور کرده­اند و در سطوح جهانی به بهره برداری رسیده­اند. تلاش­های جاری برای توسعه نیروگاهها در آمریکا، ژاپن و اروپا به بیش از صدها میلیون دلار در هر سال می­رسد.

فناوری تولید اولیه پیل­های­سوختی به صورت اسید فسفریک اخیراً به پیشرفت­هایی در تجاری نمودن آنها رسیده است. جذابیت اصلی این پیل­ها تولید انرژی بسیار سودمند و تمیز در مقیاسی به کوچکی صدکیلو وات است که آنها را کاندیدای مناسبی برای توزیع انرژی تولید شده و یا سایت­های مشتریان نزدیک برای حذف نیاز به مرکزی کردن نیروگاهها و سیستم انتقال می­نماید. در واقع می­توان خیلی از روستاها و مراکز دوردست که استفاده از شبکه سراسری برق امکان پذیر نیست به صورت تولید پراکنده به وسیله پیل­های­سوختی برق مورد نیاز را تامین کرد.

بازدهی پیل­ های­ سوختی حدود سه برابر موتورهای احتراق داخلی است (بازدهی پیل­های­سوختی ۴۰ تا ۶۰% است و این درحالی است که بازدهی خودروهای دارای موتور احتراق داخلی کمتر از ۱۷% و موتورهای احتراق خارجی میانگین ۳۰% است) در نمودار۱ مقایسه استفاده از پیل­سوختی را مشاهده می­فرمایید.


 

فهرست کتابhttps://4pich.ir/36573-2/   بر روی لینک کلیک کنید


 

نحوه خرید کتاب:

فروشگاه آنلاین طاقچه

پیام در واتس آپ به شماره ۱۳ ۱۳ ۳۲۱-۰۹۰۱

فروش نسخه الکترونیکی از طریق سایت یا اپلیکیشن کتاب ناک :

https://ketabnak.com/book/آموزش پیل سوختی /دکتر نیما نعمت زاده

سایت فروش کتاب گیسوم https://www.gisoom.com/book

و سایر کتاب فروشی های سراسر کشور